• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

Driekwart van de Nederlandse internetgebruikers haalt niet de geadverteerde snelheid

Zondag 04 mei 2014 0 minuten en 54 seconden leestijd

Driekwart van de Nederlandse internetgebruikers haalt niet de geadverteerde snelheid

Uit onderzoek van Kassa onder 20.000 Nederlanders blijkt dat driekwart niet de snelheid behaalt waarvoor zij betaald. Onder ADSL-klanten was het aantal mensen dat de snelheid niet haalt het grootst.

Het onderzoek is gedaan aan de hand van een snelheidstest en een aantal vragen. Er werd eerst gevraagd waarvoor de gebruikers betalen en daarna een snelheidstest uitgevoerd. Uit deze tests kwam naar voren dat 73% van de gebruikers van kabelinternet de snelheid niet haalt. Bij ADSL is dit aantal 87%. Klanten met kabelinternet halen gemiddeld 54% van de geadverteerde snelheid en ADSL klanten maar 39%. Er zijn onvoldoende tests gedaan met glasvezel om hier een uitspraak over te doen.

Van de klanten die meededen met het onderzoek gaf 35% aan te zijn geschrokken van de uitslag. Verder wil 53% een verbetering zien van de provider en 15% geeft aan dat het om korting gaan vragen omdat de geadverteerde internetsnelheid niet wordt behaald.

Kassa gaf eerder al aan de internetproviders moeten gaan werken met een gemiddelde snelheid of vanaf snelheden. Op dit moment worden veel klanten aangetrokken met een maximum snelheid die in veel gevalle niet behaald wordt.

UPC is in dit onderzoek niet meegenomen omdat ze tijdens het uitvoeren van het onderzoek de snelheden aan het verhogen was. Hierdoor kon er geen uitspraken gedaan worden over UPC.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.