• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel abonnement bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

Verlies voor Ziggo ondanks stijgend aantal internetklanten

Donderdag 17 juli 2014 0 minuten en 48 seconden leestijd

Verlies voor Ziggo ondanks stijgend aantal internetklanten

Ziggo heet in het afgelopen kwartaal een stijging gezien in het aantal internetklanten en het aantal klanten met een sim-only abonnement. Het aantal sim-only klanten steeg van 21.000 naar 84.000.

Verder kreeg Ziggo het afgelopen kwartaal er 25.000 internetklanten bij. In totaal heeft Ziggo op dit moment 2 miljoen internetklanten, dit is 7,7 procent meer dan een jaar eerder. Het aantal alles-in-1 klanten is ook gestegen met 5,6 procent in vergelijking met een jaar eerder. Het totaal aantal klanten met een alles-in-1 pakket staat nu op 1.6 miljoen. De grootste stijging was te zien bij Ziggo mobiel, hier is het aantal gebruikers gestegen tot 84.000.

Het is opvallend dat het gebruik van vaste telefonie hiernaast is toegenomen met 5.7 procent in vergelijking met afgelopen jaar. Volgens Ziggo komt dit door het aanbieden van een nieuw “onbeperkt bellen” pakket. Verder daalt het aantal gebruikers van analoge televisie, dit is niet alleen het geval bij Ziggo maar ook bij andere providers.

Ondanks het stijgende aantal klanten maakt Ziggo onder de streep een verlies van 29,5 miljoen euro. Dit komt door verschillende afschrijvingen die het bedrijf heeft gedaan in het afgelopen kwartaal. Zonder de afschrijvingen zou de operationele winst uitkomen op 225,8 miljoen.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.