• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel abonnement bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

KPN klanten met glasvezel betalen niet teveel

Donderdag 21 februari 2013 0 minuten en 42 seconden leestijd

KPN heeft vandaag gereageerd op aantijgingen van klanten dat er teveel betaald zou worden voor hun breedbandverbinding via glaszvezel.

In totaal zijn er 20.000 klanten in de plaatsen Roosendaal, Apeldoorn, Hengelo, Oosterhout en Zouterwoude waarbij er onduidelijkheid bestaat over de kwaliteit van de verbinding en het te betalen bedrag. Klanten zouden betalen voor hun glasvezelverbinding maar niet aangesloten zijn op dit netwerk.

Volgens KPN is deze onduidelijkheid ontstaan doordat tussen 2008 en 2009 in vijf gemeentes het glazvezelnetwerk is aangesloten tot aan de wijkkast. Vanaf die kast tot aan het woonhuis wordt koper gebruikt. Deze aansluiting is beter dan een normale/oude aansluiting en zorgt ook voor een hogere snelheid. De verbinding voldoet echter niet aan de kwaliteit en snelheid van een Glasvezel verbinding alleen.

KPN heeft aangegeven te onderzoeken welke klanten teveel hebben betaald en zullen klanten die teveel hebben betaald het bedrag terugbetalen inclusief rente.

Heeft u toch het idee dat u nu te veel betaald voor uw internet? Doe de bespaarcheck

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.