100% onafhankelijk
100% Gratis
Hulp? Bel 088 3232 032

Klanttevredenheid verbetert bij Nederlandse telecomproviders

Dinsdag 23 september 2014 0 minuten en 30 seconden leestijd

De klanttevredenheid onder Nederlandse telecomproviders is het afgelopen jaar toegenomen. De gemiddelde Net Promotor Score (NPS) is gestegen van -11 naar -6. Dit laat het Triple Play Insights rapport zien van Telecompaper.

De NPS meet welk deel van de klanten hun provider aan zouden raden, op deze manier wordt gemeten hoe tevreden klanten zijn. Verder laat het onderzoek zien dat meer dan de helft drie vaste diensten afnemen van dezelfde provider. Van deze groep had 4% ook een mobiel abonnement bij dezelfde provider (quad play).

Ziggo en KPN hebben de hoogste score met respectievelijk 0 en -4. Tele2 en Online.nl scoren het slechts met respectievelijk -18 en -17. De marktaandelen zijn het afgelopen jaar stabiel gebleven, Ziggo heeft nog steeds het goorste aantal Triple Play klanten (38%) gevolgd door UPC en KPN met respectievelijk 23% en 21%.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.