• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel abonnement bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

KPN moet een boete betalen van 2.7 miljoen

Maandag 29 september 2014 0 minuten en 37 seconden leestijd

KPN moet een boete betalen van 2.7 miljoen

KPN heeft van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) een boete gekregen van 2.7 miljoen vanwege het benadelen van de concurrenten. KPN moet zijn concurrenten op de hoogte stellen van nieuwe diensten, maar deed dit bij de doorschakeldienst niet.

KPN heeft een monopolie op het gebeid van mobiele telefonie en is hierom door de OPTA, wat later is opgegaan in de ACM, verplicht bij concurrenten aan te geven wanneer ze nieuwe diensten gaan invoeren. Dit is in het geval van de zakelijke doorschakeldienst ‘21* online’ niet gedaan.

De ACM stelt dat KPN haar concurrenten heeft benadeeld door het niet informeren over de nieuwe dienst. Ondertussen kunnen concurrenten als Vodafone en Tele2 wel de dienst aanbieden.

Het is niet de eerste keer dat KPN een boete krijgt, eerder dit jaar kreeg KPN nog een boete van 30 miljoen euro voor een vergelijkbaar vergrijp. Tot juli stond KPN onder verscherpt toezicht en dit is ondertussen niet meer nodig stelt de ACM, KPN heeft beterschap beloofd.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.