• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

Combinatie Ziggo & UPC verliezen 47.000 abonnementen

Maandag 11 mei 2015 0 minuten en 36 seconden leestijd

Combinatie Ziggo & UPC verliezen 47.000 abonnementen

Sinds vorige maand gaan Ziggo en UPC samen door onder de naam Ziggo. Deze migratie heeft Ziggo in het eerste kwartaal 47.000 abonnementen gekost. Vooral in het oude Ziggo-gebied waar een migratie van het tv netwerk plaatsvond werden veel abonnementen opgezegd.

In het vorige kwartaal verloor Ziggo ook al 26.000 abonnees. Dit is volgens de kabelaar mede te wijten aan de sterke concurrentie. De extra abonnementen die nu zijn opgezegd zouden volgens Ziggo komen door het feit dat klanten in het oude Ziggo-gebied hun televisie opnieuw moesten instellen om gebruik te maken van de kabel-tv.

De tv abonnementen zijn niet de enige die veel zijn opgezegd. Ook het aantal vaste-telefonie klanten daalde flink met 7400 blijkt uit de kwartaalcijfers van het moederbedrijf van Ziggo, Liberty Global. Het grote verlies van de televisie en telefonie klanten wordt enigszins gecompenseerd door een toename van 10.000 internetklanten. Het totale verlies van abonnees staat daardoor op ongeveer 47.000. Bovendien zijn de 29.000 nieuwe mobiele abonnees die Ziggo erbij heeft gekregen niet meegeteld. 

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.