• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
MB t/m
MB
Uploadsnelheid
MB t/m
MB
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

Nederlanders blij met vergelijkingssites voor online koopjesjacht

Dinsdag 09 mei 2017 1 minuut en 34 seconden leestijd

Nederlanders blij met vergelijkingssites voor online koopjesjacht

De beste deals, de mooiste koopjes en onderhandelen: dat Nederlanders van huis uit handelaren zijn blijkt ook in 2017 nog steeds actueel te zijn.

De handelsgeest van de geldbewuste Nederlander werkt ook door in het internet via online aankopen en vergelijkingssites. Maar liefst 60% van de Nederlanders ziet het als een sport om de beste producten tegen de laagste prijs te kunnen scoren. Vergelijkingssites spelen daar een grote rol in: dankzij vergelijkingssites en internet heeft 80% van de Nederlanders meer controle over de maandelijkse uitgaven.

Een kick van korting

Ruim 70% van de Nederlanders geeft aan een kick te krijgen van korting: een product kunnen aanschaffen voor een lager bedrag dan de reguliere prijs geeft een rush. Dit gaat niet alleen om impulsaankopen: ruim 60% geeft aan een aankoop met regelmaat uit te stellen als ze er nog geen korting op kunnen krijgen. Met de koopjesjagers is het niet meer dan logisch dat driekwart van de Nederlanders er ook goed op let een goede deal te krijgen bij terugkerende maandelijkse kosten zoals een abonnement, mede door hulp van vergelijkingssites.

Manieren om op koopjes te jagen

Uit het onderzoek bleek verder dat Nederlandse consumenten het niet alleen belangrijk vinden om ook online aankopen met korting te krijgen maar ook dat ze er erg bedreven in zijn om het beste koopje te vinden met verschillende technieken. De zoekmachine staat met 72% gebruik verreweg bovenaan, gevolgd door vergelijkingssites (58%) en websites van winkels en/of leveranciers (45%). Het vinden van kortingen, aanbiedingen en koopjes via de traditionele weg lijkt daarmee ook langzaam af te nemen. Nog maar 42% zoekt via reclamefolders naar goede deals en 38% in de winkel zelf.

Lager bedrag, dezelfde service

Ondanks het zoeken naar lagere prijzen verwachten de consumenten wel goede service. 85% van de consumenten geeft aan dat ze vinden dat ook wanneer je een product of dienst met korting aanschaft dezelfde service zou moeten krijgen. Een app is hier dan onderdeel van. De mobiele app zou volgens hen inzicht moeten kunnen bieden in de gegevens (55%) en ze willen zelf zaken aan kunnen passen of regelen (50%). 

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.