• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

KPN gaat persoonlijke reclame bieden

Donderdag 04 oktober 2018 1 minuut en 45 seconden leestijd

KPN gaat persoonlijke reclame bieden

Erger jij je ook zo aan al die reclame als je televisie kijkt? En zou het niet fijn zijn als de reclame die je ziet in ieder geval past bij jouw interesses? Daar gaat KPN voor zorgen. Samen met Talpa Network gaat KPN namelijk reclame op maat aanbieden.

Hoe zorgt KPN voor reclame op maat?

KPN is al gestart met een proef om te testen hoe zij het beste persoonlijke reclame kunnen bieden. Dit doen zij in eerste instantie met zo’n 1500 van hun eigen medewerkers. Daarna gaat KPN de groep uitbreiden en kan ook jij in aanmerking komen om mee te doen met deze proef. Wil je meedoen aan de proef? Dan moet je wel toestemming geven aan KPN om jouw kijkgedrag en persoonlijke gegevens als leeftijd, geslacht, adres en zenderpakketten en abonnementen te gebruiken. Daarnaast moet je via KPN gebruik maken van Interactieve TV.

Dankzij de gegevens die KPN over jou verzamelt maken zij profielen. Aan die profielen worden weer verschillende doelgroepen gekoppeld. Vind jij bijvoorbeeld een gezonde lifestyle heel belangrijk dan zul je meer reclames te zien krijgen die daarbij passen. Als je dan toch naar reclame moet kijken, dan het liefst wel naar reclames die aansluiten bij jou interesses, toch? En dat niet alleen, het zal voor KPN ook mogelijk worden om jou, aan de hand van je profiel, kijktips te geven.

De profielen die KPN samenstelt worden niet doorgegeven aan andere partijen zoals tv-zenders of adverteerders. En wil je niet langer meedoen aan de proef? Dan kun je ten alle tijden de toestemming voor het verzamelen van je gegevens weer intrekken.

KPN en Talpa Network zijn de proef begonnen met SBS6. Dit breiden ze later verder uit naar Net5, Veronica en SBS9. De proef duurt sowieso nog tot einde van het jaar. Wanneer de resultaten van de proef positief zijn, wil KPN persoonlijke reclame in de eerste helft van 2019 gaan introduceren.

Wil jij ook via KPN gebruik maken van persoonlijke reclame?

Vooralsnog is KPN de enige internet aanbieder in Nederland die reclame op maat aan gaat bieden. Ziggo houdt de mogelijkheden in de gaten, maar heeft nu nog geen serieuze plannen om dit verder te ontwikkelen.

Wil je dus gebruik maken van persoonlijke reclame, dan moet je op dit moment nog bij KPN zijn. Wil je overstappen naar KPN? Doe dan onze postcodecheck en ontdek of KPN leverbaar is op jouw adres.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.