• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
MB t/m
MB
Uploadsnelheid
MB t/m
MB
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

Ziggo verhoogt haar prijzen per 1 juli

Donderdag 09 mei 2019

Ziggo verhoogt haar prijzen per 1 juli

Na de aankondiging van KPN, XS4ALL en Telfort heeft nu ook Ziggo naar buiten gebracht dat zij hun prijzen gaan verhogen. De prijsstijging gaat in vanaf 1 juli 2019.

Hoe hoog is de prijsstijging van Ziggo?

Ziggo verhoogt haar prijzen met gemiddeld €2,50 per maand. De daadwerkelijke stijging is afhankelijk van het pakket dat je afneemt. Daarnaast verhoogt Ziggo de prijs van elkele belbundels voor vaste telefonie.

De prijsstijging geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Wanneer je klant bent van Ziggo krijg je persoonlijk bericht via de post of e-mail.

Waarom verhoogt Ziggo haar prijzen?

We maken met z’n allen steeds meer gebruik van het internet. Zo streamen we er op los, shoppen we online en betalen we ook onze rekeningen via het net. Daarnaast hebben we steeds meer apparaten in huis die gebruik maken van het internet. Neem je smartphone en laptop, maar ook je slimme thermostaat maakt gebruik van het internet.

Reden voor Ziggo om hard te werken om ons in die vraag aan meer data te voorzien. Daarvoor is het wel belangrijk dat zij blijven ontwikkelen en innoveren. Ziggo is nu bijvoorbeeld druk met de ontwikkeling van hun ‘netwerk van de toekomst’. Dit netwerk gaat zorgen voor nog sneller en stabieler internet. Naast meer data is ook veiligheid een belangrijk issue in deze tijden en investeert Ziggo in haar tv-aanbod.

Het kost Ziggo veel geld om te blijven ontwikkelen en innoveren en haar klanten de beste diensten te kunnen bieden. Om dit te kunnen blijven doen in de toekomst is het nodig om de prijzen van de internetabonnementen te verhogen.

Krijg ik iets terug voor deze prijsverhoging?

Op dit moment gaat Ziggo niets wijzigen in haar internetpakketten, maar in april hebben zij dat wel gedaan. De meeste Ziggo klanten hebben toen een internetsnelheid verhoging van wel 25% gekregen. Meer daarover lees je in ons blog Internetsnelheid Ziggo stijgt.

Stijgen de prijzen van andere internet providers ook?

Ziggo is niet de enige internet provider die een prijsverhoging heeft aangekondigd. Eerder deden KPN en XS4ALL dat ook al. Zij verhogen hun prijzen al per juni van dit jaar. Meer over deze prijsstijging lees je in ons blog KPN en XS4ALL verhogen prijzen internet en tv.
Daarnaast heeft Telfort ook aangekondigd vanaf juni de prijzen voor internet te verhogen.

De prijzen van T-Mobile en Tele2 blijven voorlopig gelijk. Dat was ook één van de beloftes die zij hebben gedaan voordat hun fusie definitief werd.

Wat betekent de prijsverhoging van Ziggo voor mij?

Zoals gezegd krijg je persoonlijk bericht van Ziggo over de prijsstijging. In dit bericht zal ook te lezen hoe hoog de stijging in jouw geval is. Omdat de prijsstijging hoger is dan de inflatie geeft jou dit wel het recht om over te stappen naar een andere internet provider. Ook wanneer je nog binnen een contract zit.

Tot 1 juli biedt Ziggo haar internetabonnementen nog gewoon tegen de huidige tarieven aan. Wanneer je nu kiest voor een abonnement van 1 jaar behoud je dit tarief het gehele jaar.
Kiezen voor Ziggo is nu extra interessant, wij hebben namelijk een exclusieve cashback actie waarbij je €50,- extra korting krijgt op alle internetpakketten.
Doe snel onze postcodecheck en ontdek binnen een minuut of Ziggo ook op jouw adres leverbaar is.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.