• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel abonnement bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

KPN negeert advies OR, wordt XS4ALL toch opgeheven?

Donderdag 19 september 2019 2 minuten en 2 seconden leestijd

KPN negeert advies OR, wordt XS4ALL toch opgeheven?

In januari 2019 maakte KPN haar plannen bekend om te stoppen met de merknaam XS4ALL. Ondanks felle protesten van XS4ALL klanten en een negatief advies van de OR, brengt KPN op donderochtend 19 september naar buiten, definitief een punt te zetten achter de merknaam XS4ALL.

In januari 2019 maakte KPN haar plannen bekend om te stoppen met de merknaam XS4ALL. Ondanks felle protesten van XS4ALL klanten en een negatief advies van de OR, brengt KPN op donderochtend 19 september naar buiten, definitief een punt te zetten achter de merknaam XS4ALL.

De OR (ondernemingsraad) maakt(e) zich hard voor het behouden van het merk XS4ALL. Bij een verandering als deze is KPN verplicht om de adviezen van de OR mee te wegen in hun besluit. Dat advies hoeft niet gevolgd te worden, maar dan moet KPN wel per punt onderbouwen waarom ze het er niet mee eens zijn. De OR van XS4ALL adviseerde begin deze maand de opheffing niet door te zetten omdat het geen voordelen voor het bedrijf zou opleveren. Op dit advies gaat KPN niet in.

Wat kan de OR nog doen?

Op dit moment gaat de laatste fase in. Eerder hebben klanten, (ex-)medewerkers en sympathisanten al een actiecomité opgericht en KPN een petitie aangeboden om XS4ALL te behouden. Deze petitie kreeg meer dan 50.000 handtekeningen.

Nu de laatste fase ingaat heeft de ondernemingsraad van XS4ALL 30 dagen de tijd om te beslissen of ze naar de rechter willen stappen. Door naar de rechter te stappen zouden ze alsnog het stoppen van XS4ALL kunnen voorkomen.

Waarom wil KPN stoppen met XS4ALL?

Door te stoppen met XS4ALL, en in mei 2019 al met Telfort, wil KPN één sterk merk creëren. Dit doen zij door dochtermerken XS4ALL en Telfort onder te brengen onder hun eigen merk.  Door de beste elementen uit beide merken samen te voegen met die van KPN hopen zij hun klanten de beste service en producten te kunnen bieden.

Wat betekent deze verandering voor mij als klant?

Afhankelijk van de verdere ontwikkelingen verandert er voor de huidige klanten van XS4ALL weinig. KPN gaat aan de slag om alle merken samen te voegen. Voordeel gaat zijn dat KPN de service nog meer kan verbeteren en een heel divers aanbod heeft. Over het verdere verloop is nu nog weinig bekend. Wel is bekend dat je tot die tijd nog gewoon kunt kiezen voor de goede service van XS4ALL.

Gelukkig is er naast XS4ALL nog veel meer te kiezen! Benieuwd welke pakketten gunstig zijn voor jou? Doe de Postcodecheck en ontdek binnen een minuut wat de mogelijkheden zijn op jouw adres.

Postcode
Huisnummer
Toevoeging
 

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.