Dinsdag 3 December 2019 2 minuten en 13 seconden leestijd
Alweer de zoveelste storing en ben je fors meer gaan betalen dan in het eerste jaar? Of wil je gewoon graag een nieuwe internetverbinding? Welke reden je ook hebt, het is tijd voor iets nieuws. Hoe pak je dit nu aan?
Misschien wel het allerbelangrijkste om mee te beginnen, is kijken naar je contractduur. In de meeste gevallen sluit je een abonnement af voor één jaar of twee jaar. Loopt deze tijd nog? Dan kan je helaas niet overstappen en zit je nog vast aan het contract. Abonnementen kunnen pas worden opgezegd als de contracttermijn is verstreken. Ben je nu al veel langer klant? Dan ben je contractvrij en kan je je abonnement maandelijks opzeggen. Twijfel je hier nog over? Vraag dit dan altijd voor de zekerheid na bij je provider.
In vrijwel alle gevallen hanteren de providers een opzegtermijn van één maand. De opzegtermijn begint vanaf de eerste dag dat je contract opzegt. Zeg je 1 januari op? Dan moet je provider uiterlijk 2 februari het contract beëindigen. Voor zakelijk internet kan het zijn dat dit afwijkt. Vraag het in het geval van zakelijk internet altijd na bij je provider.
Twijfel je om over te stappen? Of ben je wel tevreden maar zie je steeds goedkopere aanbiedingen van je huidige provider? Vraag dit dan eens na bij je provider. Wanneer je aankondigt dat je van plan bent over te stappen, geven ze je misschien wel een beter aanbod. De providers willen jou als klant natuurlijk graag behouden. In dit geval geldt: niet geschoten is altijd mis.
Er is enorm veel aanbod op het gebied van vast internet, tv en bellen. Het is daarom handig om te weten welke opties je hebt. Dit is afhankelijk van het adres waar je woont. Zo kan het zijn dat er DSL-, Glasvezel- en een Kabelaansluiting mogelijk is. Zodra je de postcodecheck doet, zie je alle mogelijkheden op jouw adres.
Heb je een passend abonnement gevonden en ben je van plan om over te stappen? In bijna alle gevallen regelt je huidige provider samen met je nieuwe provider de overstap. Dit heet Overstapservice. Op dit moment is dat bij alle providers, behalve Youfone, op deze manier geregeld. Bij Youfone moet je zelf je abonnement opzeggen.
Wij van Providercheck snappen dat je snel en zonder al te veel gedoe wilt overstappen. Daarom maken wij voor jou alles een stuk gemakkelijk. Hoe wij dit doen? Je leest het hieronder: