Vrijdag 20 Oktober 2023 3 minuten en 26 seconden leestijd
Je KPN abonnement verlengen kan eenvoudig via de webshop door in te loggen. Wel is er een extra beveiliging, waarbij je je 06-nummer invult en vervolgens een sms met een code ontvangt. Dit doet KPN om zeker te weten dat jij degene bent die probeert te verlengen, om fraude te voorkomen.
Bij KPN verlengen maak je de keuze voor een abonnement met telefoon of een KPN sim only abonnement. Nadat je je voorkeuren, wensen en voorwaarden doorgenomen hebt bevestig je eenvoudig je verlenging. Je ontvangt het nieuwe contract in je mail. Deze zal aanvangen op het moment dat je huidige contract verlopen is.
Net als bij veel andere mobiele providers is het ook bij KPN mogelijk om je abonnement al te verlengen voordat je huidige abonnement afgelopen is. Bij KPN kan dit vanaf 120 dagen voordat je huidige contract verloopt, ongeveer 4 maanden dus.
KPN maakt het mogelijk om een zogeheten ‘overstapwekker’ aan te zetten. Zo ontvang je automatisch bericht wanneer het mogelijk is om je abonnement te verlengen en hoef je dus niet zelf te gaan tellen. Het is ook mogelijk de overstapwekker aan te zetten om een seintje te krijgen wanneer je abonnement bij een andere provider geëindigd is.
KPN behoudt je graag als klant en maakt het KPN abonnement verlengen daarom aantrekkelijk. Zo zijn er een aantal voordelen wanneer je je abonnement verlengt:
Zijn er dan nog redenen waarom je je abonnement bij KPN beter niet kunt verlengen? Niet per se, maar er zijn wel enkele overwegingen:
KPN geeft je een aantal voordelen wanneer je bij hen verlengt. Logisch, want ze willen je natuurlijk liever niet kwijt als klant en hopen je hiermee te overtuigen om te blijven. Wanneer je dan ook nog KPN Thuis hebt kun je profiteren van een mooi combivoordeel.
Je moet echter niet vergeten dat veel providers ook introductiekortingen bieden voor nieuwe klanten. Denk aan het niet hoeven betalen van aansluitkosten of meer belminuten of data wanneer je afsluit voor een bepaalde datum. Ook is gratis nummerbehoud bij vrijwel alle providers vanzelfsprekend wanneer je overstapt, waardoor dit niet echte een goede reden is om te blijven.