100% onafhankelijk
100% Gratis
Hulp? Bel 088 3232 032

KPN vindt dat ACM te vaak privégegevens van klanten opvraagt

Woensdag 26 februari 2014 0 minuten en 30 seconden leestijd

KPN vindt dat ACM te vaak privégegevens van klanten opvraagt

De Autoriteit Consument en Markt, die verantwoordelijk is voor het overzien van de telecommarkt, vraagt te vaak gegevens op van klanten en medewerkers. Dat vindt KPN, KPN heeft nu geweigerd om bepaalde gegevens te overhandigen en heeft hiervoor een dwangsom gekregen.

Volgens KPN vraagt de ACM vaak om privégegevens van klanten, zonder dat dit strikt noodzakelijk is. KPN heeft hierom besloten om in een aantal gevallen de gegevens niet aan het ACM te overhandigen.

ACM heeft een KPN een dwangsom opgelegd waarmee de marktwaakhond de telecomprovider probeert te dwingen om toch de gegevens te overhandigen. Het gaat om twee dwangsommen van 50.000 euro per dag met een maximum van een half miljoen euro.

KPN zegt dat het gaat om een ‘principiële aangelegenheid’. KPN heeft toegang tot miljoenen persoonsgegevens wil niet dat deze gegevens naar buiten komen.