• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
MB t/m
MB
Uploadsnelheid
MB t/m
MB
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

XS4ALL zet klanten in het zonnetje

Dinsdag 03 juni 2014 0 minuten en 44 seconden leestijd

XS4ALL zet klanten in het zonnetje

Twee klanten van XS4ALL zijn de afgelopen week persoonlijk bedankt voor het vinden van kwetsbare plekken in de beveiliging.

Het ging hier om een kwetsbaarheid in het Fritzbox modem en een kwetsbaarheid in de zelfservice omgeving van XS4ALL. De technische directeur Ronald Renes legt uit: “Begin dit jaar werd er opeens op grote schaal gefraudeerd met telefonie-accounts van XS4ALL. Dat bleek te komen door een lek in de software van de Fritzbox modems die wij onze klanten leveren. De Duitse leverancier van de modems was met man en macht aan het zoeken naar een oplossing, maar kon het probleem niet vinden”.

Toen werd de helpdesk gebeld door een klant van XS4ALL gebeld die iets interessants had gevonden in de logbestanden. De melding zorgde voor een doorbraak in het onderzoek en mede hierdoor kon het probleem worden opgelost.

De twee klanten werden rondgeleid door technisch directeur Ronald Renes in  het datacenter van XS4ALL en daarna werd er uitgebreid geborreld. 

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.