100% onafhankelijk
100% gratis
Hulp? Bel 088 3232 032

Slechte WiFi bij Ziggo. Wat te doen?

Donderdag 26 november 2020 3 minuten en 3 seconden leestijd

Slechte WiFi bij Ziggo. Wat te doen?

Snel, slim en veilig internet met een internetabonnement van Ziggo. Dat is wat Ziggo jou belooft, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je Ziggo problemen ervaart met je internetverbinding of last hebt van een slecht WiFi-signaal. In dit bericht vertellen wij je wat je dan kan doen.

Stap 1 controleren van het signaal

Zorg dat je modem een goed binnenkomend signaal ontvangt. Dit kan je controleren door te kijken naar het onderste lampje. Knippert het lampje groen? Dan is er iets mis met het binnenkomende signaal.

Controleer daarvoor altijd of je bekabeling goed vast zit in het modem door de kabel aan te draaien. Vervolgens druk je hem op de hoofdaansluiting aan. Werkt dit niet? Dan adviseren wij om het modem te resetten.

Stap 2 modem resetten

Het modem resetten kan je doen door aan de achterkant de schakelaar om te zetten. Vervolgens wacht je 60 seconden. Het modem start nu opnieuw op, let erop dat dit wat tijd in beslag neemt (ongeveer 2 minuten).

Knippert het lampje nog steeds na 2 minuten? Kijk dan of er bij jou in de buurt storingen zijn op de website van Ziggo.

Brandt het lampje wit na de reset, dat betekent dat je modem online is en er internet aanwezig is.

Let op! Wanneer je de router hebt gereset duurt het ongeveer 20 minuten voor je weer een goede wifi verbinding hebt.

Stap 3 internetsnelheid testen

Om nu je internetsnelheid te testen heb je een laptop met een internetkabel nodig. De internetkabel bevestig je in je laptop en in het modem. Doe nu de speedtest op onze website.

Stap 4 plaats van je modem

Ervaar je vaker een slechte WiFi van Ziggo of heb je slecht internet van Ziggo? Het kan zijn dat je WiFi in sommige gedeeltes van de woning niet optimaal is. Probeer dan eerst eens het modem te veranderen van plek. Dit doe je door het modem zo hoog en zo vrij mogelijk op te hangen.

SmartWifi van Ziggo

Overal in huis mailen, appen, streamen en videobellen. Dat wil natuurlijk iedereen! En allemaal tegelijk. Ook als we naar een andere kamer lopen of de trap opgaan. Isolatie, betonnen muren en apparatuur zorgen er soms voor dat je verbinding niet al te snel is. Met de Smart Wifiboosters van Ziggo is dat verleden tijd. WiFi bereikt je hele huis en schakelt automatisch met je mee. 

Past het abonnement wel echt bij jouw wensen?

Het kan ook zijn dat de gekozen internetsnelheid niet past bij jouw internetgebruik waardoor je internetverbinding traag is en je vaak problemen ervaart met je WiFi. Daarom is het verstandig om na te gaan welke internetsnelheid echt bij jou past. Welke verschillende internetsnelheden er zijn lees je in dit bericht: Welke internetsnelheid past bij mij.

Naast de verschillende snelheden is het ook belangrijk dat je weet wat er leverbaar is op jouw adres. Het kan per adres verschillen welke mogelijkheden je hebt. Zo kan je een pakket hebben van 100Mb maar een ontvangst hebben van 12Mb. Je ontvangt dan nooit meer dan 12Mb. Let hier dus goed op wanneer je kiest voor een internetverbinding via DSL. Bij glasvezel en kabel krijg je wel altijd de beloofde internetsnelheid.

Ben je benieuwd welke mogelijkheden voor internet en tv er zijn op jouw adres? Je kan dit gemakkelijk en snel checken met onze gratis postcodecheck. Voer je postcode en huisnummer in en je ziet precies welke internet vormen en welke internetsnelheid mogelijk is op jouw adres. Daarnaast zie je direct op een rij welke internetproviders leverbaar zijn. Heb je bepaalde wensen? Geeft het aan bij de filteropties en je kunt op een makkelijke manier gaan internet vergelijken