100% onafhankelijk
100% gratis
Hulp? Bel 088 3232 032

Wat te doen aan slechte wifi bij Ziggo of KPN

Vrijdag 30 juli 2021 3 minuten en 18 seconden leestijd

Wat te doen aan slechte wifi bij Ziggo of KPN

Heb jij slechte wifi bij Ziggo of KPN en wil je hier iets aan doen? Wij gaan jou uitleggen wat de mogelijke oorzaken zijn en hoe je ze kunt oplossen. De meeste oplossingen zijn simpel, denk bijvoorbeeld aan het verplaatsen van je modem omdat hij achter een te dikke muur staat. Maar voordat je het kunt oplossen, moet je eerst het probleem weten.

Wat kun je doen aan slechte wifi bij Ziggo?

Ziggo belooft je een snel, slim en veilig internetabonnement. Maar er kan natuurlijk altijd iets zijn waardoor je problemen ervaart met je internetverbinding of dat je last hebt van een slecht wifi signaal. Je kunt een aantal stappen volgen om dit op te lossen.

  • Controleer je signaal. Dit kun je doen bij je modem. Knippert het onderste lampje op je modem groen? Dan is er iets mis met het signaal. Controleer of de modem wel goed aangesloten is en reset hem even.
  • Je reset je modem door aan de achterkant de schakelaar om te zetten. Wacht even 60 seconden en zet de schakelaar weer om. Je modem gaat nu restarten. Knippert het lampje na 2 minuten nog steeds? Dan kan het zijn er een storing bij Ziggo is.
  • Je kunt je modem verplaatsen. Het zou zo kunnen zijn dat je modem achter een dikke muur staat waardoor het signaal slecht is.

Ziggo heeft een SmartWifi app. Wanneer je internet bij Ziggo afneemt kun je deze applicatie downloaden. Je kunt je thuisnetwerk instellen met deze app. Zo kun je met een druk op de knop de beste instellingen instellen, de wifi-kwaliteit in huis testen met een thuisscan en in een overzicht zien welke apparaten gebruik maken van de wifi.

Ziggo is een toonaangevende communicatie- en entertainment-dienstverlener voor consumenten en bedrijven in Nederland. Ziggo is al jaren druk aan het innoveren, zo kwam ze in 2012 met wifispots, richt ze in 2015 een eigen sportkanaal op, Ziggo Sport, en is ze vanaf 2017 exclusieve aanbieder van HBO series in Nederland. Ziggo biedt kabelinternet.

Is het probleem niet opgelost? Dan adviseren wij om even contact op te nemen met de klantenservice van Ziggo.

Wat kun je doen aan slechte wifi bij KPN?

Voor wifi geldt maar 1 ding, je wilt gewoon dat het werkt, maar soms werkt wifi niet overal perfect. Dit merk je bijvoorbeeld als je wifisignaal op bepaalde plekken in huis wegvalt. Zit je bij KPN en heb je helemaal geen wifi? Dan zou het kunnen zijn dat er in jouw regio een storing is op het netwerk van KPN.

Heb je wegvallende wifi? KPN kan op afstand de instellingen van de verbinding controleren. Voordat deze controle start moet je ervoor zorgen dat je met wifi verbonden bent en niet via je mobiele netwerk verbonden bent. KPN controleert je verbinding met de wifi manager. Het duurt ongeveer 5 minuten. Wanneer KPN je verbinding heeft gemeten en wifiproblemen tegen komt, worden deze meteen opgelost.

Het is ook mogelijk dat je modem op de verkeerde plek in je woning staat waardoor er een zwak signaal uitgezonden wordt. De beste plek voor een modem is op een centrale plaats in je woonkamer of op de overloop, zodat hij alle ruimte heeft om het signaal goed te verspreiden. Hierdoor kan er een groter bereik ontstaan.

KPN is net als Ziggo een innovatieve provider die de afgelopen jaren niet stil heeft gezeten. Zo experimenteerde KPN als eerste in Nederland met een van de eerste generaties van mobiel internet. Daarnaast heeft KPN veel primeurs op de markt gebracht zoals uitzending gemist, live pauzeren, overal online tv-kijken en contactloos mobiel betalen. KPN biedt glasvezelinternet en DSLinternet.

Is het probleem niet opgelost? Dan adviseren wij om even contact op te nemen met de klantenservice van KPN.

Heb jij nog geen internetverbinding?

Je kunt bij ons de gratis postcodecheck doen.

Wanneer jij deze postcodecheck doet kun je kijken welke internetproviders er internet op jouw adres leveren, welke internetsnelheid zij kunnen halen en welk soort internet ze kunnen leveren.