• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel abonnement bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

UPC belooft compensatie voor problematische Horizon-settopboxen

Zondag 09 december 2012 1 minuut en 26 seconden leestijd

De Consumentenbond zegt van UPC een aantal toezeggingen te hebben gekregen in een poging om de problemen met de Horizon-settopbox op te lossen. UPC belooft onder andere aan Horizon-abonnees de mogelijkheid te geven om over te stappen naar een ander abonnement.

Sinds de introductie van de Horizon in september heeft de kabelaar meer dan 50.000 exemplaren van de settopbox verkocht. Maar kort na de introductie kwam er een stroom van klachten op gang over de interactieve settopbox. De Consumentenbond besloot daarop de klachten en problemen te inventariseren.

De klachten lopen sterk uiteen. Zo zou de Horizon-interface traag en onoverzichtelijk zijn. Ook worden er klachten gemeld over compatibiliteitsproblemen met het aansluiten van de Horizon via een hdmi-kabel op bepaalde televisies van Sony en Philips. Hierdoor moet noodgedwongen van de scart-aansluiting gebruikgemaakt worden. De settopbox van UPC zou tevens bij sommige klanten regelmatig crashen of het zelfs helemaal niet doen. Verder zou UPC de Horizon traag uitleveren en in bepaalde gevallen zouden internet, televisie of telefoon niet goed functioneren na het aansluiten van de settopbox.

De Consumentenbond laat weten dat het afspraken heeft gemaakt met UPC over de Horizon-problemen. De kabelaar zou een aantal problemen inmiddels hebben verholpen met firmware-updates. Het hdmi-probleem zou met een firmwareupdate, die nog deze maand moet uitkomen, verholpen kunnen worden. Ook stelt UPC dat de verbindingsproblemen met internet-, tv- en telefoniediensten grotendeels zijn verholpen.

UPC belooft klanten die na het aanschaffen van de Horizon kampten met verbindingsproblemen, deels te compenseren voor het betaalde abonnementsgeld. Daarvoor hanteert de kabelaar een garantieregeling. Klanten die alleen tv in sd-kwaliteit kunnen bekijken, hoeven niet langer de meerprijs voor het hd-pakket te betalen. Verder kunnen Horizon-abonnees kosteloos terug naar een pakket met een andere settopbox, zoals het alles-in-1-voordeelpakket.

De problemen met de Horizon-settopbox zijn pijnlijk voor UPC; de kabelaar zette de interactieve settopbox met het nodige tromgeroffel op de markt, maar het bedrijf is nu genoodzaakt om meer reclame te gaan maken voor zijn 'oude' alles-in-1-abonnementen met minder geavanceerde settopboxen.

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.