• 100% onafhankelijk 100% onafhankelijk
  • 100% Gratis 100% Gratis
  • Gratis helpdesk!
    Gratis helpdesk!
    Bel 088 3232 032
Filters
Algemeen
Toon resultaten
Mobiel bellen bij
Kosten per maand
tot €
Contractduur
Levertijd
Providers
Internet
Downloadsnelheid
Mb t/m
Mb
Uploadsnelheid
Mb t/m
Mb
Verbindingstype
Internet extra
TV
Favoriete zenders
TV Extra
Bellen
Bellen extra
Toon resultaten

Vertrekkende klanten en aangepaste abonnementen bij overname Ziggo door UPC

Zaterdag 14 februari 2015 0 minuten en 46 seconden leestijd

Vertrekkende klanten en aangepaste abonnementen bij overname Ziggo door UPC

In totaal 26.000 klanten van Ziggo en UPC zijn vertrokken na de overname van Ziggo door UPC. Ziggo heeft inmiddels 15.000 klanten zien vertrekken en UPC 11.000. UPC zal per 1 april 2015 wijzigingen aan abonnementen doorvoeren en de naam UPC zal verdwijnen tijdens de integratie van UPC- en Ziggo diensten.

Ziggo en UPC verloren samen 36.000 klanten tussen 11 november 2014 en 31 december 2014. Dit betrof voornamelijk analoge kijkers maar ook abonnees met digitale televisie en klanten voor telefonie vertrokken. Dankzij een kleinere hoeveelheid nieuwe klanten bleven de totale cijfers steken op 26.000 klanten minder. Over heel 2014 gekeken hebben UPC en Ziggo er samen 31.000 klanten bij gekregen.

De grootste wijziging bij de abonnementen is waarschijnlijk de prijs van de CI+ module. Deze zal per 1 april met €2,00 per maand dalen. Bovendien wordt het terugkijken van de zenders van SBS; SBS6, Veronica en Net 5, kosteloos. De tijd waarin dit kan wijzigt echter ook; dit wordt verkort van tien dagen na de uitzending tot 7 dagen.

De overname van Ziggo door het moederbedrijf van UPC zal bepaalde tarieven die nu nog verschillen ook gelijk trekken. Zo zal de prijs van Sport1 en Film1 en de Fox Sports-pakketten vanaf 1 april bij beide internet providers hetzelfde worden terwijl dit nu nog verschilt. 

Vul je postcode in om te zien welke providers leverbaar zijn op jouw adres.