Wednesday 25 June 2014 0 minuten en 28 seconden leestijd
De Europese Commissie heeft de datum waarop meer bekend wordt over de overname verschoven van september naar 17 oktober.
De Commissie doet het onderzoek omdat het zich zorgen maakt over de concurrentie op de Nederlandse markt. Door de overname krijgt Ziggo (de nieuwe naam van UPC en Ziggo) een bereik van bijna 7 miljoen huishoudens.
De Nederlandse marktautoriteit (ACM) wilde het onderzoek overnemen. Hier voelt de Europese Commissie niks voor en zegt: "De Commissie heeft immers ervaring met het onderzoek van talrijke concentraties in de convergerende media- en telecomsector, Liberty Global is aanwezig in 12 landen van de Europese Economische Ruimte en er is behoefte aan een coherente toepassing van de regels inzake concentratiecontrole."
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws en acties omtrent internet en TV? Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief:
E-mailadres is toegevoegd aan onze nieuwsbrief